Svatební koordinátorka – opravdu se vám na svatbě vyplatí?

Svatební koordinátorka

Svatební koordinátorka je osoba, která by vám měla pomoci prožít svatební den přesně podle vašich představ tak, abyste se nemuseli o starat o žádné organizační záležitosti. Zní to určitě lákavě, jenže – vyplatí se svatební koordinátorka i vám?

Kdo je svatební koordinátor?

Abychom si nejprve řekli o čem se dnes bavíme: svatební koordinátor je téměř neviditelná osoba, která má pod palcem veškeré (nebo většinu) organizačních záležitostí svatba. Jejím úkolem je zařídit, aby se svatba odehrála přesně podle vašich představ a vy se mohli bez stresu věnovat roli ženichanevěsty. Zajistí dodržený svatební harmonogramsvatební program.

Podle vaší společné domluvy se svatební koordinátor stará o hladký průběh příprav svatby i samotného svatebního dne, včetně komunikace a pomoci svatebčanům. Může se také chopit role moderátora (například pro svatební tombolu, nebo svatební hru 12 měsíců), organizátora (třeba i rozlučky se svobodou) nebo dohledu nad přípravou svatebního stanu, i svatební zábavou (od svatební knihy hostů, přes fotokoutek na svatbě, až po svatební strom).

Svatební koordinátor může být profesionál, nebo tuto roli může plnit schopná kamarádka, svědkyně či družička. 🙂 Vzhledem k tomu, že v této profesi dominují ženy, budeme dále psát už pouze o svatební koordinátorce. 🙂

Kolik stojí svatební koordinátorka?

Cena svatební koordinátorky je (stejně, jako u ostatních svatební agentury a jiných dodavatelů) daná rozsahem služeb, které si sjednáte. U 100 % profesionálů lze velmi orientačně říci, že:

  • za 500 – 5.000 Kč můžete absolvovat několik svatebních konzultací,
  • od 3.000 do 20.000 Kč pomohou s koordinací svatebního dne,
  • mezi 15.000 – 50.000 Kč zaplatíte za organizaci celé svatby včetně příprav.

Jak jsou svatební koordinátorky skutečně využívány?

Svatební koordinátorka - cena

Více než 82 % nevěst uvádí, že svatební přípravy zvládly bez cizí pomoci, nebo s pomocí nejbližší rodiny. Přibližně 11 % nevěst využilo pro pomoc s organizací svatebního dne kamarádku, družičku nebo svědkyni. Na službu čistě profesionálních svatebních koordinátorek pak padla volba v 6 % svateb.

Zdroj: Svatební průzkum 2017

Jaké měly nevěsty argumenty pro volbu svatební koordinátorky?

  • Chtěla jsem, aby si moje maminka se sestrou svatbu také užily, a nestresovaly se organizací.
  • Bála jsem se organizace a stresu. Svatební koordinátorka mi to moc ulehčila a já si mohla celý den užít.
  • Nejprve mi to přišlo jako zbytečná investice, ale zpětně bych se opět rozhodla pro. Ve svatební den jsem se nestresovala a vše si užila. Měli jsme malou svatbu a tak bych v případě velké určitě neváhala.
  • Svatební koordinátorku jsem nevyužila a zpětně bych jí určitě objednala alespoň na svatební den. Obřad byl jeden velký chaos.
  • S manželem jsme byli pracovně velmi zaneprázdnění a svatební koordinátorka za nás vše zorganizovala přímo na jedničku a ve svatební den byla při ruce.

Co u některých nevěst hovořilo proti?

  • Měli jsme pouze menší svatbu a šikovné příbuzenstvo, které se o úkoly podělilo.
  • Nechtěli jsme na rodinné svatbě žádné cizí lidi.
  • Zařizování, organizace a vše okolo mě bavilo a nechtěla jsem o tom přijít.

Kdy se rozhodnout pro svatební koordinátorku?

Výhody svatební koordinátorky jsou zřejmé:

  1. Ušetříte nervy a stres (jak u příprav, tak během svatby)
  2. Ušetříte čas a komunikaci s dodavateli
  3. Svatbu si plně vychutnáte 
  4. Často nemusíte připlácet – koordinátoři mají obvykle levnější ceny u dodavatelů.

Jaké je naše doporučení?

Pokud máte větší svatbu, jste pracovně vytížení, nebo se nechcete věnovat přípravám a časové investici do dozoru a koordinace svatby, je profesionální svatební koordinátorka super volba. Pokud správně vyberete, svatbu si 100 % užijete vy, i všichni vaši příbuzní.

V případě, že vás organizování a svatební přípravy naplňují, nebo pokud máte menší rodinnou svatbu a ochotné příbuzenstvo včetně kamarádů, obejdete se bez profi koordinátorky. V takovém případě vám určitě pomůže také Svatební diář.

U angažování příbuzenstva a kamarádů nezapomeňte na tyto dvě drobnosti:

  • je rozdíl, když se někdo sám k pomoci nabídne oproti tomu, že vám ze slušnosti nedokáže na haldu požadavků říci ne,
  • třeba by si také rádi váš den užili bez velkého tlaku a povinností.

Ve Svatboně si myslíme, že by si příbuzní svatební den měli užít s vámi a oslavovat svátek manželství. Proč si tedy nedopřát, aby se o vás někdo staral?

Jak dobře vybrat svatební koordinátorku

Jak vybrat svatební koordinátorku

Klíčem ke spokojenosti nevěst a ženichů se svatební koordinátorkou je dobrý výběr. Podle čeho a jak dobře vybrat svatební koordinátorku?

  1. Svatební koordinátorka vám musí „sedět“
    Lidsky vám musí být blízká. Pokud tomu tak nebude, bude docházet (byť k nechtěným) nedorozuměním a zbytečné komunikaci. Jakkoliv se jedná o „pocitovou“ záležitost, je přímo klíčová pro společný úspěch.
  2. Musíte jí věřit – podle vás udělá i to, co jí neřeknete
    Důvěra je hned na druhém místě, protože se těžko navazuje s někým, kdo vám nesedí. Pokud si spoustu věcí musíte dlouhosáhle vysvětlovat. Určitě to nebude to pravé ořechové. Pokud si rozumíte, nemáte obvykle potíž věřit v její schopnosti řešit problém, když nebudete k dispozici pro konzultaci. To se hodí třeba pro komunikaci s umělci: svatebním fotografem, svatební kapelou či svatebním kameramanem.
  3. Ví co dělá a ví proč to dělá
    Správná svatební koordinátorka bude nejprve poslouchat a poté mluvit. Nebude mít problém upozornit na nedostatky ve vašich představách a navrhnout řešení odpovídající prostoru nebo možnostem, které máte k dispozici.
  4. Kvalitní svatební koordinátorka má omezené množství svateb
    Pokud vás ohromí stovkou referencí za rok, něco určitě nebude v pořádku. Mimo je i jedna svatba týdně. Kde je čas na přípravu, konzultace, nebo třeba nenadálá onemocnění či dovolené? Omezené množství svateb značí vůli se poctivě věnovat každému klientovi.
  5. Příjemná komunikace a dobré reference jsou samozřejmostí
    Svatební koordinátorka bude v přímém styku s hosty. Musí tedy umět příjemně komunikovat. Dobré reference jsou základ. Zapátrejte online na internetu a zkuste se dostat k někomu, kdo služeb vybrané svatební koordinátorky již využil. Byl spokojený?

Důležité otázky na závěr

Co bude chtít svatební koordinátorka vědět jako první?

Co by měla na oplátku říci vám?

  • Jak má svatební koordinátorka zajištěnou zastupitelnost v případě úrazu/nemoci?
  • Jaký je přesný rozsah a cena sjednaných služeb (nejlépe na papíře)?

Ohodnoťte článek

Jedna hvězdičkaDvě hvězdičkyTři hvězdičkyČtyři hvězdičkyPět hvězdiček
12 hodnocení, průměr: 4,92 z 5

Ukládání...

Líbil se Vám článek? Podělte se o něj s přáteli a známými.

Komentáře